eventjes een kleine inhaalrace - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LizeHendrikx - WaarBenJij.nu eventjes een kleine inhaalrace - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LizeHendrikx - WaarBenJij.nu

eventjes een kleine inhaalrace

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen

Ik heb eindelijk de tijd en de goesting gevonden om nog eens kort neer te schrijven wat hier ondertussen allemaal heeft plaatsgevonden. Ik kan me natuurlijk niet alles meer herinneren maar de belangrijkste info kan ik nog wel naar boven halen.

Ik zal eerst wat vertellen over mijn stage. Deze is sinds een goede twee weken goed in gang geschoten. Ik heb net zoals de andere stagiairs een eigen dossier gekregen wat we zelf behandelen. Hier mag je alles zelfstandig uitvoeren, ze vertrouwen je wel. Heel anders als in België waar je meestal echt als stagiair behandelt wordt. Daarnaast zijn we sinds vorige week ook gestart met onze kindtraining. We hebben een groep van 17 kinderen wat maakte dat het best nogal druk was en ik me af en toe moest beheersen. Er zitten een paar kinderen bij waar ik af en toe ge van wordt. Maar bon, volgende week hopen we de groep in 2 te kunnen splitsen. Daarnaast zitten we nog wel vaak met de stagiairs tussen 4 muren waar we niet altijd even nuttig kunnen werken maar dan mogen we ook vaker vroeger naar huis.

De afgelopen week is mijn mama en mijn meter een weekje op verkenning gekomen in Suriname. Ik had wat tripjes geregeld, en zij moesten maar volgen. Ze wisten dus niet waar ze aan begonnen maar raar genoeg hebben ze me in vertrouwen genomen. Zondag, hun eerste dagje zijn we naar 2 dorpjes geweest over de Surinaamse rivier om daar wat geschiedenis op te snuiven. Het ging over de slavernij van vroeger. Best interessant, maar ook vermoeiend na een avondje stappen. Daarnaast hebben we ook met een bootje naar de dolfijnen kunnen kijken, zijn we achterop een auto gaan staan om wat van de natuur te genieten en toen het donker was, was het tijd voor de kaaimannen te vangen. Hier heb ik mijn meter enkele keren uitgelachen. Ze had een beetje heel veel schrik in het wankelend bootje door de moerassen, maar ze heeft het toch maar gedaan! Gelukkig!

Ikzelf had geen vrij op stage genomen omdat we al veel te veel vrij hebben gehad waardoor mama en Heidi hun plan wel zelf trokken. Ze hebben die tijd wat gezwommen en de stad verkend met af en toe een cocktailtje erbij.

Op een weekje tijd hebben ze veel gezien van het land en was het weer tijd om naar Belgie te gaan. Zij liever dan ik, ik wil er nog niet aan denken om het vliegtuig te nemen. Jammer genoeg hadden ze eerst platte band met het busje naar de luchthaven en daarna ook nog eens uren vertraging omdat het vliegtuig kapot was. Maar goed dat de vlucht niet zo lang is..

Moeder naar huis, dus het feest kan weer beginnen. Die dag was het de dag na Halloween. Maar alles op zijn tijd hier, we vieren het wel gewoon een dagje later. Vanaf 18u zaten we ons al klaar te maken voor het feest. Zowel mijn gezicht als mijn kleren als mijn haren gingen er binnen de komende uren helemaal aan! Het was een feestje bij iemand thuis op hun appartement met zwembad. Helemaal knettergek, want toen we het huis verlieten, was alles een grote puinhoop. De woonkamer, de badkamer, het terras en zelf hun slaapkamer. Zij liever als ik! Maar het was zeker een geslaagd feestje. Daarna mocht ik de discotheek niet meer binnen, ze hadden vast schrik van mij, flauwe Surinamers!

De volgende ochtend keek ik in de spiegel en toen wist ik genoeg, het rode spul in mijn haren was er niet meteen uit te krijgen. Daar sta je dan. Gelukkig werd het met de dag lichter en een weekje erna was ik weer gewoon mezelf. Mijn huisgenoten hebben er nog enkele dagen mee kunnen lachen dus is het niet voor niets geweest.

Naar de kapper ben ik nog niet geweest, ook al zit ik hier al 2 maanden en ga ik in België om de 4 weken naar de kapper. Maar door mijn goede voorbereiding in België en mijn haar kort te knippen hebben enkel mijn huisgenoten mijn haren moeten bijknippen. Het was niet altijd even recht, maar wat maakt het ook allemaal uit?

Sinds twee weken ben ik eindelijk in gang geschoten met karakter te tonen op het gebied van sporten. We gaan 2 keer per week tennissen en 3 keer per week joggen. Goed dat er nog 2 huisgenoten mee gaan, anders had ik al wel een paar keren het joggen overgeslagen maar afgeven voor Nederlanders? GEEN DENKEN AAN!

Daarnaast heb ik een zwaar weekend achter de rug. Woensdag begon het met karaoke. Eindelijk gingen we daar naar toe! We zijn met vieren gegaan en we hadden met ons vieren sowieso de mooiste stem van heel de zaal. Niet al te lang gebleven, want donderdag is het stagedag. Donderdag met een nieuwe lading studenten naar de havana geweest. Vrijdag en Zaterdag niet voor het licht thuis kunnen geraken. Zondag was het dus tijd om mijn slaap in te halen! Oja niet te vergeten, vrijdagavond voor het stappen zijn we nog eerst met zijn alle gaan salsadansen. Die moves die ik daar heb boven gehaald, kan ik best niet toepassen ergens anders!

Nu moet ik even eten gaan halen dus rond ik mijn gesprek ook maar af. Eindelijk een tentje gevonden waar we eten kunnen halen en geen taxi voor nodig hebben. Zelfs geen fiets! Daarnaast is het ook nog lekker en best goedkoop!

Adios en tot over een maand? Nee nee, vanaf nu ga ik jullie sneller op de hoogte stellen

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 November 2014

eventjes een kleine inhaalrace

30 September 2014

Eerste trip: Blanche Marie

24 September 2014

Begin stage, of toch niet?

19 September 2014

Eerste dagen in Suriname

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 2696

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: