Eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LizeHendrikx - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LizeHendrikx - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Suriname

Blijf op de hoogte en volg

19 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Ondertussen ben ik 4 dagen in Suriname, tijd om jullie op de hoogte te houden van het hele gebeuren hier.

Maandag 15 september was een lange dag, toch een dag waar ik al enkele maanden naar uitkeek. s' Nachts om 5u vertrok ik samen met mijn ouders naar Schiphol. Daar was ook Katleen en Sarah. Twee studenten uit Leuven die de volgende 4 maanden het met mij moeten kunnen uithouden. Om 11.30u steeg ons vliegtuig op en 9 uur later waren we in Suriname. Rond 23u Belgische tijd kwamen we aan in ons studentenhuis. De lange reis was goed verlopen, maar het was een vermoeiende dag. We waren dus ook doodmoe maar door het uurverschil van 5 uur, was het niet verstandig om al in bed te gaan. We hebben eerst ons huisje wat verkend, kamers ingedeeld en hebben kennis gemaakt met ons Nederlandse kotgenoten. In totaal zijn we met 7, 4 stagiairs en 3 vrijwilligers.

Hierna volgde onze eerste nacht. Eerst ons bed opmaken en ons klamboenet ophangen. Ik sliep snel, maar was ook snel weer wakker. Veel lawaai buiten verstoorde mijn slaap enkele keren en de muggen die me gek maakten van de jeuk. Goed slapen was dus de eerste dag niet zo goed gelukt.

De volgende dagen zijn we wat op verkenning gegaan. We hebben een abonnement gekocht op een zwembad omdat het hier anders niet te houden is. We zijn al enkele keren naar de winkel gegaan, de prijzen zijn hoger dan verwacht en na 3 dagen merkten we dat ze ons hier al goed in het zak zetten. Laatst moesten we 160 SRD betalen in de winkel, toen we thuis waren ontdekte we dat we eigenlijk maar 110 SRD moesten betalen. Omgerekend hadden we dus 50 SRD = 12 euro, te veel betaald.
Daarna keek ik de boodschappen na, waren er veel dingen die al vervallen waren. Vanaf nu weten we dus dat boodschappen doen met verstand moet gebeuren. We hebben het ook gewaagd om met de landkaart ergens heen te fietsen. Vol goede moed vertrokken we, maar 3 vrouwen en een kaart.. Nog geen 2 minuten later zaten we aan de andere kant van waar we moesten. Maar goed, we zijn er uiteindelijk wel geraakt.

De insecten en vieze beesten zijn hier verschrikkelijk. Duizenden mieren en muggen, maar ook ratten, muizen gekko's,.... We staan allemaal al goed vol met muggenbeten maar alles went wel op den duur, dit hebben ze me toch wijsgemaakt. Hier heb ik dus ook geen excuus om de afwas te laten staan. Het is ofwel direct afwassen, ofwel duizend insecten in de borden. Jaja, toch heb ik tot nu toe gekozen voor het eerste.

De rest van de tijd vertoef ik graag in mijn hangmat. Zalig wat hangen in de schaduw, eruit geraken is niet altijd even gemakkelijk.

Maandag 22 september beginnen we aan onze stage. Dus we hebben nog eventjes om aan het tijdverschil en het klimaat te wennen. Het weekend begint vandaag en daar zullen we van genieten. Ik heb het hier al aardig naar mijn zin! Tot de volgende!



  • 19 September 2014 - 18:24

    Marie Jose:

    Allee de kop is ervan af dan, dat gaat superleuk zijn daar denk ik, ben toch wel wat jaloers ( gezond he) fijn dat we je zo via blog kunnen volgen . Doe dat goed daar he meisje groetjes

  • 19 September 2014 - 19:37

    Annelies:

    Super te lezen dat ge u daar al thuis voelt! Ik hoop dat je stage ook gaat meevallen. Veel hangplezier ! X

  • 19 September 2014 - 21:05

    Annelies:

    Veel plezier en doe da goed hé (ma daar twijfel ik nie aan) !

  • 19 September 2014 - 22:13

    Ellen Daniëls:

    Leuk om te horen dat alles goed gaat. Amai wat een beestjes daar. Je krijgt ook de groetjes van Maartje.
    Doeiiii

  • 21 September 2014 - 20:45

    Vivianne:

    Ook ik wens je een leerrijke periode maar ook veel plezier! Ik zal zeker je blog volgen. Amuseer je !!

  • 08 Oktober 2014 - 10:55

    Christel Geysels (mama Van Tim):

    Super spannend om dit allemaal te lezen en al veel meegemaakt, heel veel plezier en dat je stage goed meevalt maar daar twijfel ik niet van. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 November 2014

eventjes een kleine inhaalrace

30 September 2014

Eerste trip: Blanche Marie

24 September 2014

Begin stage, of toch niet?

19 September 2014

Eerste dagen in Suriname

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 2705

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: